Ključna veština 21. veka – Digitalna pismenost
Veština koja se u 21. veku podrazumeva osim čitanja i pisanja jeste i digitalna pismenost. Digitalna pismenost je postala obavezna u gotovo svakoj delatnosti poslovanja. Zato je digitalna pismenost obavezan preduslov za ostvarivanje ličnih ciljeva na budućem poslovnom planu.
U današnjem svetu je važno prilagođavanje novoj vrsti pismenosti. Digitalna pismenost predstavlja jednu od ključnih veština u 21. veku. Iako mladi počinju da koriste digitalne uređaje u sve mlađem uzrastu, upotreba tehnologije neće učiniti mlade veštim korisnicima digitalne tehnologije. Prema proceni roditelja, dečiju pažnju na internetu najviše okupira zabava i komunikacija sa vršnjacima na društvenim mrežama.
Digitalna inteligencija – DQ, obuhvata socijalne, emocionalne i kognitivne veštine koje su nam potrebne za suočavanje sa izazovima interneta i podeljene su na nekoliko oblasti:
Digitalni identitet – Kreiranje i upravljanje online identitetom, sadržajima koji predstavljaju neku osobu ili iza kojih se neko krije. Svest o uticaju online prisustva i svest o tome da se kreirani identitet razlikuje od ličnosti. Potrebno je razviti potpunu svest o tome kako se predstavljamo i kako se drugi predstavljaju, kao i da to ne znači da nas neko poznaje ili da mi nekoga poznajemo samo zato što smo prijatelji na društvenoj mreži ili članovi istog tima u igrici.
Digitalna upotreba – Korišćenje uređaja i medija, uspostavljanje kontrole i balanas između života online i života ofline. Jednostavnije rečeno, pravljenje razlike između napravljene slike i relanosti i sposobnosti da se pronađe zadovoljstvo i postignuće van te napravljene slike.
Digitalna sigurnost – To je zapravo prepoznavanje i upravljanje sa rizicima na društvenoj mreži. Postoje brojni sadržaji i pojedinci sa lošim namerama, što znači da držimo distancu prema nuđenju raznih sadržaja i komunikacije.
Digitalna emotivna inteligencija – Sposobnost empatije i izgrađivanje dobrih online odnosa.
Digitalna komunikacija – Komuniciranje i saradnja online, koja uključuje kulturu grupe koja igra neku igricu i komunicira skraćenicama.
Potreba za novim pismenostima nameće nove izazove pred sisteme obrazovanja. U mnogim zemljama je prepoznat značaj digitalne pismenosti i ona je uvedena u nastavni plan i program od ranog školskog uzrasta. Međutim u Srbiji i u nekim susednim zemljama, informatika još uvek nije obavezan predmet tokom obaveznog školskog obrazovanja.
Zato da bismo omogućili deci da razviju svoj digitalni identitet kao i da izaberu zanimanje budućnosti, u našoj školici imamo razvijen program za uzrast od 6 do 14 godina.
Kako to inače komentarišu naši mali polaznici možete pogledati ovde, ali pored kreativnog učenja postoji i vreme za zabavu koje je isto važno. I zbog toga smo u školici organizovali razne turnire i radionice koji prate razvoj i napredak malih programera i dizajnera.